Rus Besteci Çaykovski'nin 1812 Uvetürü Bestesindeki İlginç Detay
çaykovski'nin 1812 uvertürü adlı şarkısında enstrüman olarak gerçek top atışları kullanmış. evet bildiğimiz savaşlarda kullanılan top. fransa'nın 1812'de rusya'yı işgal ettiği savaşı anlatan şarkıda savaşı anlatabilmek için gerçek top patlamaları kullanmış. ayrıca 1812 uvertürünü v for vendetta filminden de hatırlıyoruz.
şarkının hikayesi ise şöyle:
bir eseri dinlerken hikayesinin de bilinmesi esere daha çok anlam yüklemek ve sevmek bakımından önemlidir. daha önce de söylendiği gibi 1812 uvertürü yönetmen, besteci ve piyanüst nikolai rubinstein tarafından 1882'deki rus gösterisinde kullanılmak üzere sipariş edilmiştir. tchaikovsky'den 1812'deki borodino muharebesinde rusların napoleon ordularına karşı gösterdikler cesaret örneğinin 70. yıldönümü anısına bir beste yapmasını istemiştir. bu aynı zamanda moskova'daki yeni kremlin katedralinin de açılışını kutlayacaktı. hak ettiği ilgiyi göremeyen bu eser ilk olarak 20 ağustos 1882'de moskova'da sahneye kondu. katedral otuz beş yıl sonra rus devrimi sırasında yıkıldı ancak tchaikovskynin uvertürü, rus emperyalist gururunun ve samimi yurtseverliğinin bir anıtı olarak halen ayaktadır.
tchaikovsky'nin uvertürü 1812 uvertürü borodino'da ölen 45000 rusun ruhları için bir dua niteliğindedir. ilahi ( tanrı insanları korusun ) açılışta duyulur ve sonlara doğru daha güçlü bir biçimde yeniden çalınır. müzik için özel olarak bir hikaye belirlenmemiş olsa da, rusları dua ederken, cesurca şarkı söylerken, savaşa hazırlanırken hayal etmek hiç de zor değildir. fransız milli marşı la marseillaisein "imparator ilahisi"nin yüksek sesi ve büyüklüğü tarafından yutulması müziksel sembolizmin açık örneklerinden biridir.