Yemekteyiz Yarışmasında Birinci Olmanın Hafta Hafta Uygulayabileceğiniz Yöntemi
yemekteyiz programını herkes biliyor sanırım. kendileri pek yemek yarışması olmasa da yalan rüzgarı dizisinin yarışma halidir diyebiliriz. çünkü izlediğinizde her rakip yapılan yemeklerin tadından vb. şeylerinden çok rakiplerime nasıl düşük puan vererek birinci olurum havasında.
şimdi şöyle bir şey yapalım ve bu yarışmaya katıldığımızı varsayılım. yemeğin faso fiso olduğu bu yemek yarışmasında nasıl bir yol izleyelim ki birinci olalım.
ilk önce genel faktörlerden başlayalım
rakiplerin puanlama eğilimleri: her yarışmacının puanlama seçeneklerini analiz edin veya tahmin etmeye çalışın. kimin yüksek puan verme eğiliminde olduğunu, kimin daha cimri olduğunu belirleyin.
olası puan dağılımı: her gün kendiniz ve rakipleriniz için olası puan aralığını belirleyin. bunu yaparken rakiplerin puanlama eğilimlerini göz önünde bulundurun.
stratejik puanlama: rakiplerinizin puanlarını ve kendi puanlarınızı takip/kayıt ederek stratejik hamleler yapabilirsiniz.
risk ve ödül: bazı durumlarda yüksek puan vermek, rakibinizin sizi geçmesine yol açabilirken.bazı durumlarda ise düşük puan vermek, ters tepip rakibinizin sizden daha yüksek puan almasına ve sizi geride bırakmasına neden olabilir.
matematiksel hesaplamalar: birinci olma şansınızı hesaplamak için matematiksel formüllerden yararlanabilirsiniz.
bunları belirledikten sonra katıldığımız yarışmada en düşük puanın 4, en yüksek puanın 10 olduğunu belirleyelim. ara not: bildiğim kadarıyla her yarışmacı kullandığı puanı bir daha kullanamıyor. ayrıca son gün yarışmacı olduğumuzu ve zuhal topaldan da en yüksek puanı aldığımız varsayalım.
hadi çayları, kahveleri kapıp gelin; yarışmamız başlıyor.
1. gün
bu güne en önemli gün diyebiliriz. çünkü bu gün rakiplerinizin puanlama eğilimlerini ve ip ucu toplayarak yarışmacıların kişilikleri gözlem yaptığımız gün olarak önem taşımaktadır. onun için stratejinizi belli etmemek adına hem söyleyeceğimiz sözler ortalama, hemde vereceğiniz puanın ortalama olması gerekmektedir ve ilk gün 5-6 puan aralığında puan vereceğiz.
daha sonra;
her rakipten alabileceğiniz olası puanları tahminlerimiz yönünde hesaplayarak yarışmacıları gruplandıracağaz:
yüksek puan verenler: 8-10 puan (ortalama 9 puan)
orta puan verenler: 5-7 puan (ortalama 6 puan)
düşük puan verenler: 4-6 puan (ortalama 5 puan)
2. gün
1. gün'deki puanlara göre rakiplerinizi grupladıktan sonra. yüksek puan verenlere 7-8 puan, orta puan verenlere 6-7 puan, düşük puan verenlere 5-6 puan verin. çetele tutarak olası puanları ve birinci olma şansını tekrardan hesaplayın.
3. gün
işin sonuna doğru gelmekteyiz onun için kendi puanınıza ve rakiplerinizin puanlarına göre stratejik hamleler yapın. örneğin, bir rakip sizden daha yüksek puandaysa onu geçmek için hesap yapın ve puan ona göre verin ama ilk günkü gruplandırmalara sadık kalın.
olası puanları ve birinci olma şansını tekrar hesaplayarak taktiğinizi revize edin.
4. gün
aynı şekilde diğer günlerde uyguladığınız stratejiyi bu günde günlerde de uygulayın.
her gün puanlarınızı ve rakiplerinizin puanlarını takip edin ve buna göre stratejinizi güncelleyin.
5.gün
her şey yolunda gittiğine göre kazanmış olmalıyız :)
bu anlattıklarım pek işinize yaramadıysa gerçek bir matematiksel analiz yapalım; onun için farklı puanlama stratejilerinin performansını değerlendirmek için monte carlo simülasyonu (tahmininde bir belirsizlik veya rastgelelik unsuru içerebilen olasılık temelli bir modeldir) kullanabilirsiniz.
bunun için biraz yapay zekadan yardım aldım diyebilirim. eğer python bilginiz varsa, bu kodu çalıştırabilir ve sonuçları inceleyebilirsiniz.
import random
def yemek_yarismasi_simulasyonu(gun_sayisi=5, simulasyon_sayisi=1000):
toplam_puanlar = []
for _ in range(simulasyon_sayisi):
yarismaci_puanlari = []
for _ in range(gun_sayisi):
# her bir yarışmacı için rastgele puan oluştur
puanlar = [random.randint(4, 10) for _ in range(4)]
# stratejiyi uygula (örneğin, yüksek puanlardan kaçınma)
puanlar.append(random.choice([4, 5, 6, 7, 8, 9, 10]))
yarismaci_puanlar.append(puanlar)
# her bir yarışmacının toplam puanını hesapla
toplam_puan = [sum(gun) for gun in zip(*yarismaci_puanlar)]
toplam_puanlar.append(toplam_puan)
return toplam_puanlar
# simülasyonu çalıştır
simulasyon_sonuclari = yemek_yarismasi_simulasyonu()
# elde edilen toplam puanların istatistiksel analizi
ortalama_puanlar = [sum(puan) / len(simulasyon_sonuclari) for puan in zip(*simulasyon_sonuclari)]
print("ortalama puanlar:")
print(ortalama_puanlar)
kod için kaynak: gemini
artık vampiri rahatlıkla bulabilirsiniz..... aaaa pardon o başka bir oyundu. paranızı güle güle harcayınız.