The Witcher 3: Wild Hunt'ta İşinize Yarayabilecek İpuçları
- ilk bölgedeki tüm soru işaretlerini dolaşın, yamulmuyorsam 5 tane place of power var ve her biri birer skill point veriyor, ilaç gibi geliyor.
- oyunun başlarında ayran gönüllü davranıp skill point'leri farklı özelliklere dağıtmayın, çünkü seçtiğiniz skilleri mutagen ağacınıza yerleştirmeden aktif olmuyorlar. oyunun başlarında mutagen ağacınızda sadece 2-3 tane boş yer var, diğerleri ilerledikçe açılıyor.
- eğer pre order yaptıysanız inn'in bulunduğu yerin girişinde, daha önce kurtardığınız merchant'dan item set'ini mümkün olduğunca erken almaya bakın.
- oyunun başında bir yavşak var, sizi drowner'ların arasında bir tüccar arabasına gönderiyor, sonra öğreniyorsunuz ki bu piç öldürmüş merchant'ı. siz nooluyor derken kaçıyor. sinir olmakla kalmıyorsunuz oyun boyunca da o quest'i failed olarak listenizde görüyorsunuz. o yüzden siz siz olun hemen atınıza atlayıp peşine düşün. ne kadar çok insan öldürürse bu yavşağı okadar mutlu olacağım :)
- innkeeper ilk bölgeyi terkettikten sonra ortadan kayboluyor, sattığı nadir gwent kartlarını bir daha alamıyorsunuz. kaçırmayın.
- alchemy'e başta önem verin, potion, bomba ve oil'leri bir kere yapmanız yeterli ondan sonra her meditation'da otomatik olarak doluyorlar.
- para kolay kazanılmıyor, harcarken dikkatli olun.
- disenchant ciddi para yiyor, herşeyi disenchant etmeyin.
- oyunda itemleri bıraktığınız yerde kalıyorlar, kendinize bir nokta seçip kitap vs gibi mevzuları orada biriktirebilirsiniz.
- sarı skiller arasında regenerate etmenize sağlayan bir yetenek var, oyunun başında alırsanız bir daha yemek yemenize pek gerek kalmıyor.
- skillerinizi 1000g karşılığında resetliyebiliyorsunuz.
- mutagen'leri birleştirip daha sağlamcı mutagen yapabiliyorsunuz.
- witcher'ın olayı hazırlık yapmak, dialoglarda veya sonrasında ne tarz bir düşmanla karşılaşacağınızı öğrendiyseniz hemen beastilary'e bakın, zayıf yönlendirine göre oil'inizi sürün, potion'ınızı, bombanızı hazır edip, sign'inınızı aktif edin. bazen ölmesi çok zor düşmanları hazırlık yaparak kolaylıkla alt edebiliyorsunuz.
- ben parry'yi etkisiz ve zayıf buldum, dodge ve roll çok işe yarıyor. özellike sağa-sola dodge'tan hemen sonra 2-3 kere vurabiliyorsunuz.
- witcher'ın hayat felsefesi; "kırk bakireye tapmaya bal yanaktan tatmaya geldim ". gördüğünüz herkese yazın.
- guard'ların önünde loot'larsanız size dalıyorlar sonrada paranızı alıyorlar. sivillerin yanında yetim hakkı demeden umarsızca lootlayabilirsiniz.
- su altında combat yok. ancak crossbow'unuzu kullanabiliyorsunuz. drowner'lar genelde tek vuruşta ölüyorlar.
- gereksiz bir ipucu da; geralt'lar hızlı koşarken stamina'nız bitmeye yakın zıplarsanız stamina doluyor geralt ara vermeden yardırmaya devam ediyor.
- starter bölgesindeki gwent kartlarını inn'in yakındaki merchant satmaya başladı.
- alchemy craft ederken mutagen'li olanlara dikkat edin, aktif mutagenlerinizi de craft malzemesinden sayıyor. yeşili görüp güzelim mutagenleri yaktım, evlat acısı gibi.
- velen'in, yani ikinci bölgenin en kuzeyindeki şehire erken gidip içerde turlarsanız 4-5 tane genel ev / inn buluyorsunuz, hepsinde 4-5 er gwent kartı var, 20'ye yakında kart toplayabiliyorsunuz.
- aynı şehirde banka var, eski paraları misliyle yeni paraya çeviriyor hatta üzerinde 100g açıktan ateşliyor.
gwent ipuçları
- gwent'ler 3 turdan oluşuyor. 1. tur genelde rakibe kart harcatma turu. burada amaç rakibin önemli kartlarını kullandırtmak. siz ne kadar az kart kullanırsanız okadar iyi. rakibiniz yanyana gelince çarpan bonusu alan, deck'ten kart çeken veya hero kartı oynadıysa süper. hemen pass geçin ve roundu rakibinize verin.
- ilk round'da rakibe kart harcattırdıysanız. çoğunlukla 2. round'u çok kart kullanmadan size verecektir.
- eğer ikinci round'u vermiyorsa o zaman tüm kartlarını harcayacaktır. son round'da 2-3 kart ayırabilirseniz oyunu kazanırsınız.
- spy kartları ilk round'da çok işe yarıyor. hem size 2 kart çektiriyor hem de rakibinize kart harcatıyor. eğer ilk rakibiniz başladıysa daha da düzel. rakibiniz bir kart oynuyor, siz spy oynayıp 2 kart çekiyorsunuz, rakibiniz bir kart daha oynuyor siz pass diyorsunuz. bir sonraki oyuna 11 kart vs 8 kart olarak başlıyorsunuz.
- oyunda x2 yapan borazan kartı ile rakibin en yüksek kartlarını yakan scorch kritik. başlarda bu kartlar olmadığı için oyunun kaderini değiştirmek mümkün olmuyor. bu kartları yukarıda yazdığım gibi kuzeye bir tur yaparsanız inn ve genel evlerden toplayabilirsiniz.
- eğer medic kartı bulursanız; daha önceki turlarda oynadığınız veya rakibinizin scorch'ladığı kartları board'a geri döndürebiliyorsunuz. ben şöyle iyi bir taktik buldum; ilk turn'de en güçlü kartımı oynuyorum. rakip dengelemek için birden fazla kart oynamak zorunda kalıyor. rakibe 2-3 kart kullandırttıktan sonra pass geçip roundu veriyorum. sonraki round'larda medic ile o en güçlü kartı tekrar board'a koyuyorum. bu arada; medic sadece hero kartları geri çağıramıyor.
- güzel bir kombo da; medic + decoy kombosu. eğer elinizde medic ve decoy varsa. ilk turlarda daha çok kart harcayabilirsiniz. medic ile discard edilenler arasında bir askerinizi geri getirebildiğiniz gibi, decoy ile geri alacağınız medic'i tekrar oynayarak bir kart daha geri getirebilirsiniz. medic sayısını arttırarak bu komboyu geliştirebilirsiniz.
- eğer bir oyunu kaybediyorsanız dert etmeyin. rakibin ne oynadığına dikkat ederek bir sonraki oyunu ona göre oynayarak kazanabilirsiniz. örneğin rakip ağırlıklı olarak bir hatta yükleniyorsa (mesela yakın dövüşçüler) bir sonraki el desteye bir hava efekti ekleyin ve elinize scorch ile birlikte denk getirmeye bakın. rakibin eli deck'ten kart çeken askerlerle doluysa rakibe hediye ettiğiniz tur'da mümkün olduğunca bu kartları harcatmaya bakın vs.
- bir deck tavsiyesi olarak herkesin önerdiği foltest 2 var. bu deck'in ana kartı başlangıç bölgesindeki inn'den veya yakınındaki tüccardan aldığınız foltest'in ikinci kartı. bu size tüm hava efektlerini temizleyen bir faction özelliği veriyor. böylece elinizde sadece askerlerden oluşan hava efekti olmayan bir deck kuruyorsunuz. rakibiniz hava efekti kullandığı zaman son turn'e kadar bekleyip tüm efektleri temizleyerek adam fazlasından oyunu alıyorsunuz.
- tavsiyem foltest 2 deck'i yapıp içine en azından 1-2 borazan koyup gwent görevlerini yapın direk. dünya kadar kart topluyorsunuz, xp vs de extrası.
ekleme
- oyundaki tüm place of power lokasyonları
- oyunu bitirdikten sonra gördüm ki junkları dismantle etmek anlamsız, hepsini satmak en akıllıcası.
- bir noktadan sonra çok para birikiyor harcayacak birşey olmuyor, pahalı mevzuları ileriye bırakabilirsiniz.
- en büyük xp ana görevlerden ve yan görevlerden geliyor. ana görevleri yaparak 2-3 level birden atlayabiliyorsunuz.
- soru işaretleri tuzak gibi. ne loot olarak ne xp olarak kayda değer bir gelişim sunmuyor. saatlerce gezip hiç bir ilerleme kaydedemeyebilirsiniz. ben en az 10-15 saatimi böyle çöpe attım. place of power'ların yerlerine bakıp diğerlerine çok kasmamak en iyisi.
- boss fight'lar için griffin decoction çok işe yarıyor, hasar aldıkça direnciniz artıyor bir noktadan sonra çok az hasar almaya başlıyorsunuz.
- igni wild hunt'a karşı çok işe yarıyor. ice shield'larını ortadan kaldırıp hasarınızı 2-3 katına çıkarıyor. ayrıca wild hunt için specter oil kullanıyorsunuz.
- ciri ile ilişkiniz oyunun sonunda belirleyici oluyor. dialoglara şu açıdan bakabilirsiniz; çok koruyucu olup kararları siz verirseniz farklı, onunla kanka olup onu yönlendirmeye çalışmassanız kararları ona bırakırsanız farklı.
- oyundaki her şey, hatta diğer 2 oyundaki tüm mevzular oyunun son bölümlerinde birbirine bağlanıyor. bu açıdan oyun muhteşemliğin zirvesinde. oynayan 2 farklı kişi bambaşka şeyler görüyor. tavsiyem yan görevleri mutlaka yapın.
- son olarak zararsız bi mini spoiler; oyunda süprizli bir threesome sahnesi var :)