The Godfather'ın Başlarında, Don Vito'nun Kızının Düğün Sahnesi Neden Uzun Sürüyor?

Don Vito'nun kızının düğün sahnesine neden o kadar fazla yer verilmiş? Tabii ki altında belli sebepler var.
The Godfather'ın Başlarında, Don Vito'nun Kızının Düğün Sahnesi Neden Uzun Sürüyor?

filmi her seferinde izlediğimde aklımda hep şu soru oluyordu: "filmin başlangıcındaki don vito'nun kızının düğün sahnesine neden bu kadar yer vermişler?" sonra sonra taşlar yerine oturdu. düğün sahnesinin başlangıcından bitimine kadar olan sahneler adeta filmin tamamının spoileri gibiydi ve her bir karakterin aslında nasıl birer kişiliğe sahip olduklarının gerek doğrudan gerek de sembolizmle anlatılmasıydı. bu öyle ki en ufak yan karakterden tutun da ana karakterlere kadar tam bir sanat eseri tadında tuvalin her bir karesinde anlamlar olduğunu gördüm. dilerseniz adım adım ilerleyelim. bütün karakter analizlerini yapacağım fakat vito'nun analizini sona bıraktım ki onun emareleri bir hayli fazla.

Uyarı: Doğal olarak spoiler içerir.

giriş sekansında şu cenaze levazımatçısının vito'dan talebi ve vito'nun bu talebi kabul etmesi ve akabinde senden birgün bir şey isteyeceğim derken hemen öncesinde cenazeci ve sonny'nin aynı kadraja girmesiyle ileride haliyle sonny'nin delik deşik olan vücudunun onarım işini cenazeciye yaptırması. cenazeci check

cenazecinin kızına hoş olmayan hareketlerde bulunan adamların biletinin kesilme işinin adeta dillere pelensk olan ''bu işi clamenza'ya ver.'' demesinde en güvenilir adamının clamenza olduğunun işaretinin verilmesi ki clamenza baba'ya hiçbir zaman ihanette bulunmamıştır. hatta günlük hayatta bu cümleyi ben de sıkça kullanırım. güvenilir birine bir şey yaptıracaksam bu işi clamenza'ya verelim demek hoşuma gidiyor nedense. clamenza check

portakal mevzusunu tekrar tekrar anlatmaya gerek yok. portakalı eline alan ya da portakal ile yanyana gelen direkt ölüyor ya da ölümün kıyısından dönüyor bunu biliyoruz. düğün sahnelerinden birinde ihanetçilerin en büyük yüzlerinden biri olan tessio masada eline portakal alıp havaya atıyor. tessio'nun ileride öleceğini biliyoruz fakat ihanetini farklı bir sahneden anlıyoruz. küçük bir kızı ayaklarının üstüne alarak dans ettiği sahneye bakın derim. burada yapılan sembolizm tessio'nun küçük kızla dans etmesi yani kendi ailesi dışında daha küçük ailelerle temasa geçme isteğini sembolize eder. tessio check

diğer ihanetçi, vito'yu satan pauile'nin ihanet içinde olacağının en net ifadelerinden biri, connie'nin düğün için hediye para zarflarını torbasına atarken ki büyük iştahı olduğunu net görüyoruz. bu adam para için her şeyi yapabilirdi ki nitekim de yaptı. pauile check

düğün sahnenelerinde sonny'nin karısı dışında uçan sinekle dahi cilveleşmesi zaten aile babası olamayacağının en net göstergelerinden biriydi ki zira vito'da bunu kendisine söylemişti. bunun dışında fotoğrafçı elemanın kamerasını kırması ve akabinde bu öfkesini kapatmak için adama para atması çok manidardır. öfkesinin sonuçlarını parayla kapatmak ister ama o müthiş öfkesinin sonuçlarını ileride parayla kapatamaz ki adamları(daha doğrusu eniştesi) kendisine ihanet eder ve ömrü bir kelebek kadar kısa olur. sonny check

barzini'nin düğüne gelişinde corleone ailesini çökertmek için en zayıf halka arayışında gözü hemen fredo'ya ilişir. fredo, ailesini satacak kadar karaktersiz değildir belki ama zayıf bir kafaya sahip olduğu için içeriden kapıyı fredo açacaktır. fredo'nun yine kendinde olmadığı ve ailenin sarhoş adamı olduğunu michael'ın daha taze sevgilisi kay'e sarkarken görüyoruz. yani efendim fredo zayıftır, kendinde değildir ve aileye ihanet edecektir. fredo check

michael'ın ailenin yeni lideri olacağı barizdir. fredo zayıftır, sonny oynaş peşinde ve öfkelidir ki baba bir arayış içindedir. michael, kay ile birlikte düğüne geldiğinde baba pencere pervazını aralar ve michael'ı izlemeye başlar. adeta onu gözetliyordur. bu gözetleme onun arayışının sonucunun michael olduğunun güzel bir sembolizmdir. ayrıca vito'nun toplu aile fotoğrafında michale olmadan fotoğraf çektirmek istememesi onun yapbozun en önemli parçası olduğunun bir diğer işareti gibidir. michael check

michael'ın ailesi reisi olacağı ve tom hagen'ı da ilk seferde aileden dışlayacağını kay ile olan konuşmasından anlıyoruz. kay, tom'u michael'a sorduğunda michael onun iyi bir avukat olduğunu, sanırımsam diyor consiglieri olacak şeklinde tanıtıyor. buradaki sanırım kendi kafasında tom'u iyi bir avukat olarak gördüğünü ama iyi bir consiglieri olarak görmediğini gösteriyor. ayrıca tom'un yalnızlığı da bu sahnelerde karısının yüzünün hiç gösterilmeyişiyle de tasfir edilmiş. tom hagen check

luca brasi sadık adamdır fakat çok da ciddiye alınacak biri değildir ki nedenini söyleyeceğim. düğüne çağrılmayı bir kere beklenmediğini görüyoruz. ikincisi vito'ya şükranlarını sunarken konuşmasının en önemli yerinde çocuklar sağa sola koşuşturur. yani konuşması kendisi açısından önemlidir fakat baba onunla konuşurken onu önemsemezcesine kapıyı açık bırakmıştır. bir çeşit ciddiyetsizlik var ki vito ileride brasi'nin öleceğini bile bile onu tataglia ailesinin ağzını aramaya gönderir. brasi check

damat carlo'nun ihanet içinde olacağını baba'nın: ''geçimini sağlayın ama asla aile işlerine karıştırmayın.'' cümlesinden çok net görebiliyoruz. adam bunu söylemişti, sakalı yok ki dinlesinler. carlo check

ve tabii ki don vito corleone'ye geldik. tam bir aile babasıdır. kendilerinin katil olmadığını söyler ki bu en büyük hayaliydi: ileride soyisimlerinin bürokrat isimlerine gelmesi. yoğundur, yorgundur aileyi hep bir arada tutmaya çalışır. gerektiğinde çocuklarına laf sokar onları bir tartaklar. biliyor ki bu dünya zalım bir dünyadır. amaa solozzo tarafından suikaste uğrayacağı şu sahnede gayet netleşir: tom hagen, solozzo'nun görüşme isteği olduğunu söyler ama johnny'nin işinin daha önemli olduğunu söyler. sen onu hallet, gelince görüşürüz der. yani düşmanını hafife alır. her ne kadar ona görüşmede kendisini çok ciddiye aldığını söylese de solozzo'yu hafife almıştır ki bedelini de ağır öder.