Stalker Kelimesinin Popüler Kültüre Bilim Kurgu Yazarları Boris ve Arkadi Strugatski ile Girmesi
kelime boris ve arkadi strugatski'nin rudyard kipling'in stalky & co. öyküsüne verdikleri referansla literatüre giriyor. strugatski kardeşler, yazdıkları piknik na obochine/uzayda piknik romanında uzaylıların arkalarında bıraktığı eşyaların peşine düşen "iz sürücüler"e özel bir isim bulmak için kipling'in romanındaki stalky şirketinin adını uygunu görüp bunlara "stalker" adını veriyor. daha sonra tarkovski'nin çektiği filmin senaryosunu da yazan ikili filmin de bu adı almasını sağlıyor.
onlara göre bir stalker'ın iki önemli ayırt edici özelliği var diğer avcılardan
birincisi gerçek bir avcı, ne aradığını bilirken bir stalker eşyanın faydasını önemsemeden eşyanın kendisinin peşine düşer. yani stalker için izi sürülen "şey" o şeyin anlamından daha değerlidir. ikinci ayırt edici özellikse stalker'ın umutsuz vaka insanlardan oluşmasıdır. hayata karşı amaçsızlaşmış, boşlukta kalmış bu insanlar için stalk bir amaç haline gelip bu kişilerin ruhunu kurtarır bir işlev görevine dönüşmelidir. emrinde bir alay adamı olan bir avcı ya da çok parası olan bir koleksiyoncu stalker değildir.
stalking'in bugünkü popüler kullanımında da bu iki özellik dikkat çeker
çoğu stalker, tanıdığı kişileri takip etmekten tanımadığı kişileri takibe geçiş yapar. sonunda ne çıkacağını önemsemez. stalk'a nesne olan kişi kutsallaşır. ayırt edilebilir bir değere sahip olur. diğer yandan stalking, gerçek bir ilişkinin tıpkı mastürbasyon ve seks ilişkisindeki gibi ikamesidir. birini doğrudan ve gerçekten tanımakla onun hakkında hayal kurmak ve stalk sonuçlarından bir anlam türetmek daha çekici gelmeye başlar. stalker bu şekilde boşlukta olan ruhuna yeni bir model yükleyip kendini yenilenmiş hisseder. arzulanmanın halüsinojen uyarlanımına örnektir.