Sahiplerine Yılda 1 Milyar Dolar Kazandıran Candy Crush'ın Başarısının Sırrı Nedir?

Candy Crush'ın olayı ne? Neden hala bu kadar çok oynanıyor? Nasıl deli gibi para kırıyor?
Sahiplerine Yılda 1 Milyar Dolar Kazandıran Candy Crush'ın Başarısının Sırrı Nedir?

çıktığı günden bu yana yani 2012'den beri toplamda 12 milyar dolardan fazla kazanmış olan oyun. anlayacağınız her sene ortalama 1 milyar dolar kazandırıyor sahiplerine. dünyada en çok kazandıran ikinci mobil oyun. birincisi çin menşeeli honor of kings.

enteresan şekilde oyun içi satın alma geliri reklam gelirinin bayağı altında. bunun da en büyük sebebi reklamları doğru noktalara konumlandırması ve kullanıcının kendi isteğiyle tıklamasını sağlaması. atıyorum bir çok oyunda kullanıcının kontrolü dışında bölüm bittiğinde otomatik oynatılan reklamlar var. banner'lar, gizli butonlar, tuzaklı reklamlar, aşırı uzun veya birkaç aşamalı zorlama reklamlar oyuncuları bezdiriyor.

bu kadar çok reklam verilmesinin sebebi de sadece popüler olması değil

özelleştirilmiş, hedefli reklamı ilk deneyen şirketlerden birisi olması. bölgenize, arama geçmişinize veya algoritmayla tahmin edilen reklamlar sunuyorlar. son zamanlarda çinlilerin oyunlarının çılgın gibi yayınlanması sıkıcı olsa da işe yarıyor olacak ki bütçelerinin hepsini buraya aktarırcasına yüklenmeye devam ediyorlar.

birçok mobil oyunun stratejisi genelde oyunun reklamsız versiyonlarını satmak için rastgele her noktada otomatik oynatılan reklamlar eklemek lakin insanlar bunu dümdüz reklam olarak algılıyorlar. candy crush ise ekstra hak veya booster için bir nevi kazanç olarak sunuyor. bu da oyuncularda ödül algısı yaratıyor. oyunu geçme isteğine ek böyle bir ödül sunulduğunda seve seve tıklıyorlar reklama.


ikinci faktör ise facebook ile entegre olduğu için inanılmaz bir oyuncu kitlesine ulaşması

kendi başına uygulama mağazalarında yayına girseydi bu kadar tutmayabilirdi zira benzer mantıkla işleyen daha az reklama sahip birçok alternatifi vardı. facebook ise sadece tanınmasında değil interaktivite sağlaması açısından çok etkili oldu. sürekli birbirinden can isteyenler, geçtiği bölüm sayısını paylaşanlar vs... insanları sürekli etkileşim içinde tuttular.

herkesin farkına vardığı bir sürü sıkıntısı olmasına rağmen hala bu kadar çok tutulmasının altında birçok faktör var. yukarıda anlattığım ödül algısını belki de en iyi oturtmuş oyun olabilir. oyuncuyu sürekli motive tutacak yarışlar hiç bitmiyor. hiç bitmeyen haftalık, aylık, günlük maratonlar var. rekabet hırsı yaratmasının yanı sıra insanlarda buraya kadar geldim, burada bırakamam endişesi yaratıyorlar. bi nevi ödül-haz mekanizmasını şartlandırıyorlar. beceremezseniz bırakıp gitmek yerine oyun içi satın alma yaptırmak için her imkanını bulduğunda teklif yapıyorlar ki bir noktada booster olmadan bölüm geçemiyorsunuz zaten.

bölümler de öyle ince ayarlı planlanmış ki birkaç kere geçemediğinizde veya sıkılıp bırakıp bir süre sonra geri döndüğünüzde aniden şansınız dönüyor ve bölümü geçiyorsunuz. iki bölüm sonra tekrar tıkandığınızda sizi satın alma için yönlendiriyor. eğer crackli uygulama kullanmıyor veya bir hile yapmıyorsanız binlerce bölümü ücretsiz geçebilmek pek mümkün değil.

oyunun kolay oynanabilir, rahatlatıcı ve görsel olarak şirin olması tabii ki etken lakin sadece bunlarla bu kadar kazanç sağlayabilmek mümkün değil. mobil oyun sektörüne giren her yeni girişimcinin çok iyi incelemesi gerekiyor bu oyunu.