Oyun Konsolu Dünyasını Heyecanlandıran PlayStation 5'in Eksiklikleri
m.2 ssd yuvası şu an için aktif değil. dahili ssd sadece 825 gb ve bunun 667 gb'ı kullanıcıya kalıyor
elinizde usb depolama yoksa, 667 gb ciddi bir sorun. usb depolama varsa, ps4 oyunları bunun üzerinden oynanabilir. ayrıca, ps5 oyunları usb depolama içinde saklanabiliyor. oynayacağınız zaman dahili ssd veya m.2 ssd'ye aktarılıyor.
2k çözünürlüğünde çıkış vermiyor. 2k monitörlerde 1080p olarak çalışıyor
ciddi bir eksiklik. zira 4k tv'niz olsa bile, bazı oyunları düşük input lag veya 120 hz için monitörde oynamak daha iyi oluyor. ayrıca, ps5 birçok oyunu 2k@60 fps çalıştıracak güçtedir. 2k monitörde, her zaman native çözünürlükte çalışacak ve 60 fps verebilecekti.
xbox tarafında geçen nesilden beri 2k desteği var.
dolby atmos, dolby vision ve free-sync desteği yok
ciddi bir eksik değil. atmos zaten eklenecektir. ama xbox'ta geçen nesilden beri olan özelliklerdi.
web browser yok
günümüzde pek önemi yok ama yine de ihtiyaç duyulabilir. mesela demon's souls remake gibi detaylı oyunları oynarken, wiki'deki bilgileri okumak için her seferinde telefona bakmak yerine hızlıca browser'a geçmek güzel olabilirdi.
donanıma gelirsek
ps5'te, 10.3 tflops'luk rdna 2 mimarili bir gpu var. bunun pc tarafındaki karşılığı, rx 5700 xt'nin biraz overclock uygulanmış ve ray tracing desteği iyileştirilmiş hali. dolayısıyla, yeni nesil oyunları 4k@60 fps çalıştırma ihtimali yok. sadece yeni nesili değil, rdr 2 gibi oyunları da full detayda 4k@60 fps çalıştıramaz.
ancak cpu ve depolamadaki gelişmeyi düşününce, ps5'in genel durumu ps4'ten daha iyi. ayrıca, xbox series x'le arasında büyük bir fark yok. series x'in 12.1 tflops'luk gpu'su sadece %18 daha hızlı. bunun oyunlara yansıması daha da az olacaktır.
tabii ps5'in 9.2 tflops çalıştığı durumlar da olacaktır ama gpu'ya yüklenen çoğu senaryoda 10.3 tflops'u koruyacağını sanıyorum.
not: flops değerini, mimariler aynı olduğundan dolayı, kafa karıştırmamak amacıyla kullanıyorum. farklı mimarili gpu'lar tflops vb. ile kıyaslanmaz. farklı mimarideki shader'ların performansı sadece testlerle anlaşılabilir. bazı durumlarda, mimari aynı olsa da tflops değeri fikir vermeyebilir. tmu sayısı, rop sayısı, bellek band genişliği ve bellek optimizasyonları, aynı mimari içinde de farklılık gösterebilir.
çok detaya inilirse, aynı mimarideki shader performansını bile sadece flops değeriyle ifade etmenin doğru olmadığı görülür.