Mirkelam'ın, Sadece Eğlencesine Yazılmış Gibi Görünen Ancak Derinliğe Sahip Şarkıları
mirkelam denince akla ilk gelen şey alternatif poptur
biliyorum kendi içinde çelişen bir kavram bu. hem alternatif hem pop nasıl olunur di mi? fakat gelin biraz derinlemesine inceleyelim;
ilk olarak mirkelam şarkılarındaki yaratıcılığa ve inceliklere bakalım
popta genel kanı çoğunluğa ulaşma kaygısıyla içeriği toplumun zevklerine göre şekillendirmektir. yani bu piyasada "kokoreç" üzerine şarkı yapıp alay edilme riskini göze almak hem cesaret işidir hem de alternatif müziğin özelliklerini taşır.
pop şarkıda toplum eleştirisi... yani mirkelam, popun topluma göre şekillenen yapısının tam tersi yönde, toplumun zevklerini kendi çalışmalarına yönlendirmeyi başarmıştır, şarkıları hem inceliklere hem de topluma hitap edebilecek cinstedir.
bağırıyorsam bir sebebi var klibini izleyin
türkiye'deki şarkılardaki hüznü, meyhane ortamını ve depresifliği eleştirdiğini hemen fark edeceksiniz. daha klibin girişinden belli.
peki asuman pansuman şarkısının sözlerinin 80'ler erotik filmlerinin isimleriyle yazıldığını biliyor muydunuz?
peki elma değil ayva şarkısındaki incelikler dikkatinizi çekti mi hiç?
cennetten kovulan insanların dünyaya yani kaybedenler kulübüne düşüşleri, "biz gelince hep burdayız, adı kaybedenler kulübü", sonrasında adem ve havvanın elmayı yemesi fakat aslında "ayvayı yemesi". dikkat etmeyince şarkıcının "ayvaaaaaa" diye bağırdığı sacma bir şarkı diye düşünebilirsiniz fakat durum hiç de öyle değil. biraz inceleyince "ey aşk nerdesin, güzel yerdesin, sen her yerdesin, tamam da nerdesin" sözlerinin de neye refer ettiğini anlarsınız. hatta anlamışsınızdır çoktan.
peki mirkelam'ın kargo grubuyla 2010 yılında rock müzik yaptığını biliyor muydunuz? hala bilmiyorsanız buyrun.
peki mirkelam'ın taa 2006 yılında selfie çubuğunu kullandığını biliyor muydunuz?
bi fotoğraf çekinebilir miyiz. bu dahil birçok şarkı 2017 yılında halen nostalji değil çağa uyum sağlayabilen şarkılar olduğunu düşünüyorum. bakın selfie çubuğu daha yeni popüler oldu.
her çağa ayak uyduran, sözleriyle, klipleriyle, ritimleriyle, melodileriyle, göndermeleriyle, her yönden dopdolu, derinlikli mirkelam şarkılarının eğlencesine yazılmış, modası geçmiş ve tozlu raflarda kalmış nostalji ürünleri olduğunu düşünmüyorsunuzdur artık umarım.