İbrahim Tatlıses'in Türkiye'nin En İyi Tenorlarından Biri Olması
ibrahim tatlıses, türkiye'nin gelmiş geçmiş en iyi tenorudur. bakmayın bugün birilerinin gelip karaladığına; tatlıses, en şaşalı dönemlerinde birçok sanatçının yalakalık yaptığı bir isimdi. elbette siyasi tarafı, kadınlara bakış açısı, mafyatik bağlantıları tartışılır ama dünyada kabul gören bir sese sahiptir. bazı örnekler verelim:
bülent ersoy'la düet yaparken bir anda en tiz sese yükselmesi
zara'yla düet yaparken zara, kurnaz bir futbolcu gibi topu atıyor ama pozisyon zor; tatlıses yer mi?
mustafa keser ve cengiz kurtoğlu'nu ağırlıyor tatlıses. mustafa keser her zamanki gibi muzip. cengiz kurtoğlu ise fettan güzel şarkısında keser'e eşlik ediyor. tatlıses durur mu, yapıştırmış cevabı hem de mikrofonsuz:
yine mustafa keser konuk. belli ki yine tatlıses'e sataşıyor:
öyle stüdyo sanatçısı değildir. daralır stüdyoda:
öyle akustikçiyim diye geçinip gidenlere pek benzemez. yeri gelir mikrofonu uzağa koyar yine söyler:
bazen mikrofon bozulur, sesi yeter tabii; mikrofona gerek var mı? hem de israil'de:
sahneye çıkmasına gerek yok hatta: sahne arkası
şunu herhalde yorumlamayan ses analisti veya şan hocası kalmamıştır, bu notaya çıkıp bu kararda kalmak gerçekten ciddi bir iş: mutlu ol yeter
en iyi dönemlerinde albümlerinin a yüzünü burhan bayar, b yüzünü arif sağ yaparmış. bu yüzden ona arabeskçi veya tamamen türkücü demek zormuş. arif sağ'la sataşmaları çok ve acayip yükselmeleri var. ama ben onlardan ziyade leblebi yer gibi söylediği bu türküyü tercih ederim: kirpiğin kaşına değdiği zaman
bonus: bu şarkıda nefes almadığı yerlerde nefes tutarak nefes egzersizi yapabilirsiniz: her sevgide bin ah ettim
bonus 2: emre yücelen'den ses analizi