Avrupa Yakası Aslı'nın Tacettin'i İstememesinin Arkasındaki Çıplak Gerçekler
aslı'nın tacettin'i istememesinin asıl sebebi... avrupa yakasını belki beş kere bitirmişimdir, bu konu hakkında uzun uzun söylenecek çok şey var ancak açıklayarak gitmek yerine maddeleyerek gitmek istiyorum:
1. aslı sosyal olarak baskılanmış bir kız ve bunu aşmaya çalışıyor ancak karşısındaki potansiyel eşte bu aşma sürecine eşlik edecek bir sosyal uçarılık olmak zorunda. bu tacettin'de yok, mesela cem'in ilk başlardaki sosyal hayatı aslı'yı gerse de aslı'nın ona bağlanma sebeplerinden biriydi bence.
2. aslı toplumsal normlar gereği babası dışında otorite tanımaya -ona da mecbur aslında, özel bir ilişki var arada baba kız gibi- pek de yatkın biri değil hatta elinden gelse onu üzmeden bundan kurtulmak ister fakat tacettin'in ailesi ise tam da o sıkıntılı otoriter tipler, özellikle potansiyel kayınvalide.
3. aslı babasının mesleğine aslında saygı duymuyor, iffet'in "bugün bir farklılık olsun diye dükkana gittik" dediği her seferde aslı'yı iyi izleyin, aslı aslında annesine "niye bu kötülüğü kendine yapıyorsun" der gibi bakıyor. dolayısıyla babasına çok paralel bir mesleğe sahip olan tacettin'in ailesinin ve dolayısıyla tacettin'in kendisine farklı bir hayat vaat edemeyeceğini düşünüyor. tacettin de garibim sürekli kıza baklava götürüp bu düşünceyi tazeliyor farkında olmadan.
4. aslı, volkan tarafından dizayn edilmeyi sevmiyor. fakat tacettin stratejisini tamamen bunun üzerine kurdu. biraz moron olmayıp yaprak veya şesu'yla arayı iyi tutmayı denese aslı'yı daha rahat kendisiyle bir ilişkiye başlamaya ikna edebilirdi belki de.
5. aslı, tacettin hakkında geçmişe yönelik kötü bir intibaya sahip ve tacettin değişme kozunu çok geç oynuyor. dolayısıyla çocukluktaki sümüklü tacettin'in yetişkin hâli de aslı açısından ilk gün reddedilmişti zaten. tacettin iyi kurgulamamış süreci yani.
6. psikanalitik açıdan aslı'nın "tamam babacım"larındaki tavır ve mimikleri gidin bir cem'le ilk beş on bölümlük kısımdaki sohbetleriyle karşılaştırın, o kafayı hafif yana eğiş ve kabullenme tepkisi birebir aynı, gizli saklı bir şeyler yapma (birinde babadan gizli iş çevirme, öbüründe cem'i takip etme vs) bu ve bunun gibi benzeşmeler aslı'nın hayatta otorite kabul ettiği bir figürün yanına ilk yakınlaştırdığı kişinin cem olduğunu gösteriyor. zira cem'e karşı samimi bir şekilde böyle davrandı başta, tacettin'i ise baştan itibaren otorite sahibi olamayacak bir ezik olarak gördü.
7. son sebep, tacettin bir kaybeden tiplemesidir. tacettin'e bakar ve alay ederiz. onun hisleri eziklenesi şeylerdir. o, aslı gibi son derece ortalama bir elit türk kadınını bile hak etmez. peki niye? aslı çok mu güzel, hayır. tacettin çok mu tipsiz, hayır. peki neden? çünkü gülse birsel bir sitcom yazıyor ve bu tarz bir tiplemeye sahip olmayan sitcom örneği yok. bir aptal kaybetmeli, özellikle de aşkta.