MÜZİK 26 Ekim 2020
27,3b OKUNMA     553 PAYLAŞIM

Pop Müziğe Yeni Bir Soluk Olarak Giren Ariana Grande'nin Son Zamanlardaki Düşüşü

Popun 2010'lu yıllardaki prenseslerinden Ariana Grande'nin son dönemine eleştirel bir bakış.


ariana grande, çok daha büyük bir sanatçı olabilecekken mainstream’e kurban giden bir sanatçı

4 sene önce kendi boyundan çok çok daha büyük işlere imza atarak dangerous woman albümünü yayınlamıştı ve pop dünyasına gerçekten çok iyi bir soluk olarak gelmişti kendisi. christina aguilera, mariah carey sanatçıların artık ageism'e uğradığı dönemlerde güçlü sesiyle oldukça konuşuluyordu.

Ageism: Yaş ayrımcılığı. Herhangi bir bireye ya da gruba yaşından ötürü yapılan ayrımcılık türü.

gerçekten çok yetenekli çok başarılı olabilecek bir sanatçı, potansiyeli çok yüksek. hatta izlemeyen varsa, o dönem yayınladığı dangerous woman şarkısına yaptığı bir acapella var, onu izleyebilir:


sonrasında özel hayatıyla oldukça dikkat çekmeye başladı ve pete davidson denen (dallamayla) adamla magazinin gündemi oldu. aldığı hızlı kararlar nişanlanması albümü sweetener’a direk pete davidson adında şarkı koyması derken körkütük aşık bir kız izledik. rahmetli mac miller’la yıllar boyu süren uzun bir ilişkisinin ardından bu çocukla her yerde görülmesi açıkçası beni bile sinir etmişti...

sweetener albümünü komple pharell williams’ın eline teslim etmekle bence büyük bir hata yapmıştı

çünkü albüm birbirine benzer şarkılarla dolu ve yetersiz bir albümdü. dangerous woman’a yaklaşacak tek bir şarkısı bile yoktu (god is a woman albümün en iyisiydi).

bu albüm dönemini açıkçası kimse anlamadan bir anda bitti. mac miller’ın ölümü, pete’le ayrılması derken psikolojik olarak düşüşe geçtiği bir dönemdi. bence tam da o dönemde kariyerine ara vermesi gerekiyordu. ama kan emici menajeri scooter braun sağolsun popülerliği bitmesin diye son hız kızı kullanmaya devam etti. o zamandan beridir ben ariana’nın iyi olduğunu düşünmüyorum. zaten fazlasıyla kırılgan bir yapısı var.

“çok zorlu şeyler atlattım herkes üzgün olmamı bekliyordu ama daha güçlüyüm daha ‘savage’ım” diye daha sweetener albüm dönemini yaşayamadan thank you next dönemi başladı.

Pete Davidson ile birlikte.

thank you next kötü bir albüm değil

yalan yok, çok dinledim, tüm dünya dinledi, popülerliğine popülerlik kattı ama tamamen mainstream bir albümdü. herkes deli gibi tüketti ve bitti. şu an yine dinleyecek olsam açar dangerous woman’ı dinlerim mesela.

Mainstream: Ana akım, piyasa.

aradan daha 1 sene geçmesine rağmen arianacım yeni albüm müjdesi vermiş. tamamen kendini bitiriyor şu an. çıkan yeni şarkısı positions eski şarkılarının birebir kopyası. hiçbir farklılığı vuruculuğu yok ve bir kaç aya etkisi geçince sönecek.

artık 27 yaşına geldi, biraz daha olgunlaşmaya başlaması gerekiyor

4 sene önceki hali bile daha olgundu...

scooter’ın elinde kullanılıp tükenecek iyice, çok üzülüyorum. justin’in, demi lovato’nun halini görüyoruz. ve bu kız da kesinlikle sağlıklı imajı vermiyor. psikolojisi için bir süre ara verip dinlenmesi gerekiyordu bence. ve kendini de özletip öyle bir geri dönüş yapmalıydı.

drake de her sene albüm çıkarıyor, sürekli gündemde ama bu son dönemde çıkan hangi şarkıları acaba bir hotline bling veya one dance etkisi yaratabildi? giderek hype'larını düşürüyorlar.

umarım scooter’ın elinde parçalanıp gitmezsin küçük tatlı ariana (şu yaşımdan sonra bir sanatçının fanı olabileceğimi hiç beklemezdim).

ekleme: bu arada albüm kapağını ve düetleri gördüm. yalan yok aşırı yükseldim ve büyük ihtimal albüm çıktığında köpek gibi dinleyeceğim. **ariana grande fan club**