MÜZİK 16 Mart 2021
8,3b OKUNMA     550 PAYLAŞIM

Kazananları, Artı ve Eksileriyle 63. Grammy Ödül Töreninin İncelemesi

15 Mart'ta yapılan törenle sahiplerini bulan bu yılki Grammy'lere dair fikir veren bir derleme hazırladık.

öncelikle kazananlar

genel kategoriler:
yılın albümü: folklore – taylor swift
yılın kaydı: "everything i wanted" – billie eilish
yılın şarkısı: "i can't breathe" – h.e.r.
en iyi yeni sanatçı: megan thee stallion

pop:
en iyi pop solo performans: "watermelon sugar" – harry styles
en iyi pop grup/düet performans: "rain on me" – lady gaga & ariana grande
en iyi pop vokal albüm: future nostalgia – dua lipa
en iyi geleneksel pop vokal albüm: american standard – james taylor

dans/elektronik:
en iyi dans kaydı: "10%" – kaytranada ft. kali uchis
en iyi dans/eletronik albüm: bubba – kaytranada

en iyi çağdaş enstrümantal müzik:
en iyi çağdaş enstrümantal albüm: live at the royal albert hall – snarky puppy

rock:
en iyi rock şarkı: "stay high" – brittany howard
en iyi rock performans: "shameika" – fiona apple
en iyi rock albüm: the new abnormal – the strokes
en iyi metal müzik performans: "bum-rush" – body count

alternatif:
en iyi alternatif albüm: fetch the bolt cutters – fiona apple

r&b:
en iyi r&b şarkısı: "better than i imagined" – robert glasper ft. h.e.r. & meshell ndegeocello
en iyi r&b performansı: "black parade" – beyoncé
en iyi geleneksel r&b performansı: "anything for you" – ledisi
en iyi r&b albümü: bigger love – john legend
en iyi prograssive r&b albüm: it is what it is – thundercat

rap:
en iyi rap şarkı: "savage" – megan thee stallion ft. beyoncé
en iyi rap performansı: "savage" – megan thee stallion ft. beyoncé
en iyi melodik rap performansı: "lockdown" – anderson .paak
en iyi rap albüm: king's disease – nas

country:
en iyi country şarkı: "crowded table" – the highwomen
en iyi country solo performans: "when my amy prays" – vince gill
en iyi country grup/düet performans: "10,000 hours" – dan + shay ve justin bieber
en iyi country albümü: wildcard – miranda lambert

new age:
en iyi new age albüm: more guitar stories – jim "kimo" west

caz:
en iyi emprovize (doğaçlama) caz solo: "all blues" – chick corea
en iyi caz vokal albüm: secrets are the best stories – kurt elling ft. danilo pérez
en iyi caz enstrümantal albüm: trilogy 2 – chick corea, christian mcbride & brian blade
en iyi caz grubu albümü: data lords – maria schneider orchestra
en iyi caz latin albümü: four questions – arturo o'farrill & the afro latin jazz orchestra

gospel/çağdaş hristiyan müzik:
en iyi gospel performansı/şarkı: "movin' on" – jonathan mcreynolds & mali music
en iyi çağdaş hristiyan müziği performans /şarkı:
en iyi gospel albüm: gospel according to pj – pj morton
en iyi çağdaş hristiyan müziği albümü: jesus ıs king – kanye west
en iyi roots gospel albüm: celebrating fisk! (the 150th anniversary album) – fisk jubilee singers

latin:
en iyi latin pop albüm: yhlqmdlg - bad bunny
en iyi latin rock/çağdaş/alternatif albüm: la conquista del espacio – fito páez
bölgesel meksika müziği albümü: un canto por méxico, vol. 1 – natalia lafourcade
en iyi tropikal latin albümü: 40 – grupo niche

amerikan roots:
en iyi amerikan roots performansı: "i remember everything" – john prine
en iyi amerikan roots şarkı: "i remember everything" – john prine
en iyi amerikana albümü: world on the ground – sarah jarosz
en iyi bluegrass albüm: home – billy strings
en iyi geleneksel blues albüm: rawer than raw – bobby rush
en iyi çağdaş blues albüm: have you lost your mind yet? – fantastic negrito
en iyi folk albüm: all the good times – gillian welch & david rawlings
en iyi bölgesel müzik albümü: atmosphere – new orleans nightcrawlers

reggae:
en iyi reggae albüm: got to be tough – toots and the maytals

world music:
en iyi world music albüm: twice as tall – burna boy

komedi:
en iyi komedi albümü: black mitzvah – tiffany haddish

müzikal tiyatro:
en iyi müzikal tiyatro albümü: jagged little pill (original broadway cast)

görsel medya için yapılmış müzik:
en iyi derleme soundtrack albümü: jojo rabbit – various artists
en iyi score: joker – hildur gu?nadóttir
görsel medya için yazılmış en iyi şarkı: "no time to die" (no time to die)

engineered albüm:
en iyi engineered albüm (klasik): "shostakovich: symphony no. 13, 'babi yar'" (riccardo muti & chicago symphony orchestra)
en iyi engineered albüm (klasik olmayan): hyperspace (beck)

prodüktörler:
en iyi prodüktör (klasik): david frost
en iyi prodüktör (klasik olmayan): andrew watt

remix:
en iyi remix kaydı (klasik olmayan): ""roses (ımanbek remix)" – imanbek zeikenov

music video/film:
en iyi müzik video: "brown skin girl" – beyoncé, saint jhn & wizkid ft. blue ivy carter
en iyi müzik filmi: linda ronstadt: the sound of my voice – linda ronstadt

kaynak

Taylor Swift

genel inceleme

63. grammy ödülleri, her yıl daha kötüsünü yapmanın bir yolunu illaki bulduklarını göstermiştir.

konser programından bahsediyorum. 84 dalı var grammy’nin, 84! bunların sadece dokuzunu ana törende açıklıyorlar. onu da üç performansta bir yapıyorlar. bir dalın kazananını öğrenmek için en az üç performans izliyorsunuz. ilk kırk dakika açıkladıkları ödül sayısı 1 (bir). bu tür rezilliğin oscar ya da bafta’da yaşandığını düşünsenize.

bir diğer rezillik dünyanın zamanına sahip olmalarına rağmen çok basit bir törenle gelmiş olmalarıydı. grammy takviminin kapanmasıyla (ağustos) tören arasında (ocak) en az dört ay vardı. pandemiyi dahil ederek buna bir buçuk ay daha eklediler. ortaya çıkan sonuç bizim altın kelebek ödülleri’nden hallice. şarkıların uzun röportajlar verdiği, sunucunun sözde esprileriyle izleyiciyi güldürmeye çalıştığı, üst üste performanslarla ekran başındakinin boğulduğu, papağan gibi hep aynı şeylerin tekrar edildiği bir tören çıkmış ortaya.

gerçi bu törenin kaderi adaylıklar açıklandığında belliydi. yılın en büyük isimlerinden the weeknd’in tarihi vurgun yediği törenden fazla bir şey beklememek gerekir. the weeknd’siz şov bu kadar olur. adamın bu derece vurgun yemesi hâlâ çözülemedi ve grammy tarihinin en gizemli olaylarından biri olarak tarihteki yerini aldı.

kazananlarla ilgili söylenebilecek ilk şey herkese “kardeş payı” yapmaya çalışmaları olur muhtemelen. geçen yıl olduğu gibi tek kişinin domine etmesine izin vermemişler, herkese birer ikişer bölüştürmüşler.

gecenin en çok ödül alan ismi aynı zamanda en fazla adaylığı olan beyonce oldu. gecede 28. grammy ödülünü kazanan şarkıcı, alison kraus’u geçerek tüm zamanlarda en çok grammy kazanan kadın şarkıcı oldu.

megan thee stallion, lauryn hill’den bu yana en iyi yeni şarkıcı dalını kazanan ilk siyahi kadın rapçi oldu.

gecenin nadir iyi anlarından biri kariyerinde 30 yılı geride bırakmış nas‘ın en iyi rap albümü kazanmasıyla kariyerinin ilk grammy ödülünü almasıydı.

billie eilish boş senesinde iki ödül kazandı ki biri yılın kaydı. daha 20 yaşına basmadan iki kez bu dalı kazanmış oldu.

bunun dışında büyük beklenti içinde olan dua lipa, roddy ricch ve taylor swift büyük bir hüsranla ayrıldılar. dua lipa ve swift altışar adaylıklarından sadece birini kazanabildiler.

folklore’la yılın albümünü kazanan taylor swift, grammy tarihinde yılın albümünü üçüncü kez kazanan ilk kadın şarkıcı olarak tarihe geçti. öncesinde fearless ve 1989 ile kazanmıştı.

bütün bunlara rağmen kendisinin tarihi bir vurgun yediğini söylemek yanlış olmaz. açın, geçmiş yılların yılın albümü kazananlarına bakın. geceden en az üç ödülle ayrılmışlardır çünkü üyelerin kafası o şekilde çalışır, o şekilde oy kullanırlar. eğer bir albümün yılın albümüne layık olduğunu düşünüyorlarsa aday olduğu alt dalı da verirler. “hmm bu albüm yılın albümü ama en iyi pop albüm değil” demezler.

çok ciddi anlamda masa başında mesai yapılmış ve ödüller eşit dağıtılmış gibi bir görüntü var. bir şeyi bilirsiniz ama ispatlayamazsınız, işte öyle bir durum.

velhasıl adaylıklar açıklandığında the weeknd’in, kazananlar açıklandığında da taylor swift’in vurgun yediği bir tören olarak tarihteki yerini aldı.

The Weeknd

diğer notlar

beyoncé: osursa bile ödül alır algısı yaratmaya başladılar son zamanlarda. eskiden bu daha ayarındaydı. 2020 yılında albüm bile çıkartmadan bu yılki en çok ödülü alan sanatçı oldu. büyük bir torpil söz konusu bana göre.

dua lipa için biraz üzüldüm. future nostalgia hak ettiği değeri göremedi. bir yıl boyunca dua bu albümün pr'ını yapıp durdu. konsepti bozmadı. düetler vs yapıp hemen kapatmadı albüm dönemini. şarkıların da her biri ayrı güzel ve eminim 2020 yılında bu albümü piyasaya sürmeseydi 2020 müzikal anlamda çöp bir sene olabilirdi. bir ödülle ayrılması kötü oldu.

the weeknd ise grammy tarihinde en çok hakkı yenen sanatçı olarak tarihe geçti.

doja cat... sen önüne gelenle düet yap bir yıl boyunca çalışıp dur ve bir grammy'i bile hor görsünler sana olacak iş değildi. belki de altın yılıydı bu yıl. bu fırsatı iyi değerlendirdiğini düşünüyorum çok da rakibi yoktu ama olmayınca olmuyor geçmiş olsun diyoruz.

bts için diyeceklerim de şu: adamlara bir ödül bile vermeyeceksiniz çağırmayın kardeşim ve prim yapmayın çok büyük bir fan kitlesi var diye. bts'in yerinde olsam kıyameti koparırdım ama adamlar medeni işte. geliyorlar performanslarını sergileyip, reyting kazandırıp, geri gidiyorlar, yazık...

son bir soru

her ikisi de yılın en iyi pop albümü kategorisinde yarışan future nostalgia (dua lipa) ve folklore (taylor swift) albümlerinden yılın en iyi albümü folklore olurken, future nostalgia en iyi pop albümü oluyor. peki genel anlamda en iyi albüm folklore ise nasıl en iyi pop albümü de o olmuyor?

kafamı kurcalayan ödül töreni.